Chat with us, powered by LiveChat

Najczęściej zadawane pytania - program SOL

Początki

1. Chciałbym zacząć korzystać z programu, jak mam to zrobić ?

Najszybciej będzie wypełnić elektroniczny formularz rejestracyjny . Po jego wysłaniu w ciągu kilku dni zadzwonimy do Ciebie w celu weryfikacji nadesłanego zgłoszenia. Jeśli wszystko się będzie zgadzało na podany adres mailowy dostaniesz dane do logowania się.

Można również zadzwonić do nas  i poprosić o przesłanie formularza rejestracyjnego drogą mailową.

2. Ile czasu zajmuje założenie konta w programie ?

Jeśli proces weryfikcji przebiegnie pomyślnie, na założenie konta trzeba poczekać do 5 dni roboczych.

3. Czy muszę mieć duże umiejętności komputerowe, żeby móc działać z SOL?

Staramy się, aby program SOL był przyjazny dla każdego hodowcy – i tego bardziej zaawansowanego technologicznie, jak i dla tego, który korzysta z komputera okazjonalnie. Zastosowane rozwiązania są intuicyjne i nie należy się obawiać z nich korzystać. W razie czego zawsze można do nas zadzwonić lub napisać i poprosić o pomoc. Nasi SOL Asystenci są dostępni w każdy dzień powszedni w godzinach 7-15. Zachęcamy również do zapoznania się z Instrukcją Obsługi  oraz filmami instruktażowymi.

4. Czy SOL może być używany na urządzeniach mobilnych?

Tak. Program Stado Online jest zrobiony w technologii, która pozwala uruchomić go na smartfonie czy tablecie.

5. Moje stado liczy kilkaset krów, czy będę musiał je wszystkie wpisywać ręcznie do programu ?

Nie, jeśli Twoje stado jest pod oceną wartości użytkowej wszystkie zwierzęta znajdujące się w bazie SYMLEK znajdą się w programie Stado Online automatycznie zaraz po założeniu Ci konta.

Jeśli nie jesteś pod oceną wartości użytkowej będziesz musiał wprowadzić zwierzęta ręcznie po rozpoczęciu pracy z programem. Albo zgłosić się pod Ocenę 😉

6. Zalogowałem się. I co teraz ?

Zapraszamy do zakładki: „Krok po kroku” , tam dowiesz się jak rozpocząć pracę z programem.

7. Zapomniałem hasła. Co teraz ?

Skorzystaj z funkcji „Zresetuj hasło” znajdującej się na stronie do logowania się do programu, zaraz pod przyciskiem „Zaloguj się”. WAŻNE! Aby ustalić nowe hasło będziesz musiał podać ten sam adres mailowy jaki podałeś zgłaszając się do programu.

8. Czy gospodarstwo nie będące „pod oceną” może korzystać z programu SOL?

SOL będzie rutynowo udostępniany gospodarstwom nie objętym oceną wartości użytkowej bydła, ale dopiero od stycznia 2019 roku. Obecnie możemy zaproponować takim gospodarstwom aby zostały testerami programu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, na czym polega rola testera i jakie się z nią wiążą przywileje, zwróć się do najbliższego SOL-asystenta (zakładka Kontakty).

9. Jeśli nie korzystam z Modułu ZDROWIE (ani z innych modułów dodatkowych), to czy muszę wypełnić Deklarację?

Tak, obowiązek wypełnienia Deklaracji użytkownika dotyczy wszystkich właścicieli gospodarstw, które użytkują program SOL, niezależnie od zakresu w jakim z niego korzystają. Informuje o tym Regulamin.

10. Niczego nie zapisuję w SOLu – jedynie oglądam wyniki oceny. Czy muszę wypełnić Deklarację?

Tak, obowiązek wypełnienia Deklaracji użytkownika dotyczy wszystkich właścicieli gospodarstw, które użytkują program SOL, niezależnie od zakresu w jakim z niego korzystają. Informuje o tym Regulamin.

 

Wymagania techniczne programu

1. Jaka szybkość łącza jest wymagana, aby program sprawnie pracował ?

Szybkość, z jaką będzie pracował program zależy od wielu czynników – nie tylko szybkości Internetu w Twoim gospodarstwie. Dużo zależy od wielkości stada (ilości danych), dlatego trudno jednoznacznie określić jak program będzie pracował u Ciebie. Poglądowo możesz zerknąć na demo i na tej podstawie ocenić, jak program działa u Ciebie. 

2. Czy program wymaga instalacji na dysk twardy komputera?

Nie. Program jest aplikacją internetową, tzn. mamy do niego dostęp przez stronę internetową. Nie potrzeba nic instalować na komputerze.

3. Czy wymagana jest konkretna przeglądarka internetowa do obsługi programu ?

Nie. Dokładamy wszelkich starań, aby program pracował tak samo dobrze na każdej przeglądarce internetowej.

4. Czy SOL ma jakaś aplikację na smartfon?

Tak, można ją pobrać ze sklepu Google Play wpisując w wyszukiwarce hasło „stado online”.

5. Czy SOL może działać offline, czyli bez dostępu do Internetu ?

Nie, do poprawnego działania program wymaga dostępu do Internetu.

 

Dostęp do programu innych osób z gospodarstwa

1. Czy z programu może korzystać więcej niż jedna osoba ?

Tak. Możesz tworzyć użytkowników swojego Stada Online w ten sposób, że każdy będzie miał swój login i hasło. Dzięki temu zawsze będziesz wiedział, kto dokładnie wprowadzał dane do programu.

2. Jestem właścicielem, ale to mój pracownik będzie korzystał z programu. Czy muszę zakładać sobie konto ?

Absolutnie nie ma takiego przymusu. Właściciel gospodarstwa w trakcie zakałdania konta deklaruje, kto będzie Głównym Użytkownikiem Gospodarstwa i może im ustanowić swojego pracownika.

3. Chciałabym, aby do programu mieli dostęp moi pracownicy. Czy muszę to wcześniej zgłosić ?

Nie, nie ma takiego obowiązku. Po zgłoszeniu się tworzymy dla Ciebie konto i stajesz się Głównym Użytkownikiem Gospodarstwa (GUG). Teraz już to Ty decydujesz, czy ktoś jeszcze będzie miał dostęp do Twojego

Stada Online. Zalecamy, abyś każdej osobie, której chcesz udostępić program, tworzył indywidualne konto z hasłem. Dzięki temu będziesz wiedział, kto i co robi w programie.

4. Jak założyć nowego użytkownika w gospodarstwie ? Co jest mi do tego potrzebne ?

Tę funkcję znajdziesz w zakładce „Gospodarstwo”. Aby założyć nowego użytkownika potrzebujesz jedynie jego danych osobowych (imię i nazwisko) oraz adres mailowy.

Więcej szczegółów znajdziesz w Instrukcji obsługi

 

Bezpieczeństwo danych

1. Kto ma wgląd do moich danych w programie ?

Do Twojego Stada Online mają dostęp wszystkie osoby, którym Ty sam, osobiście taki dostęp utworzyłeś (tworząc użytkowników) oraz upoważnieni pracownicy PFHBiPM (Administratorzy systemu, SOL Asystenci).

2. Czy dane, które wprowadzam do programu SOL są gdzieś przekazywane/upubliczniane ?

Nie. Nigdy nie przekazujemy osobom trzecim Twoich danych (ani danych zawartych w programie) ani ich nie upubliczniamy. Administratorzy systemu oraz SOL Asystenci są zobowiązani do zachowania poufności.

3. Gdzie przechowywane są moje dane ? Czy mogę być pewny, że nie zginą ?

Dane, które wprowadzasz do SOL przechowywane są na serwerach i są zabezpieczane przed utraceniem także możesz być pewny, że Twoje dane są bezpieczne.

4. Moje gospodarstwo w SOL zostało wyłączone z powodu niedostarczenia Deklaracji. Czy utracę wszystkie dane, które dotychczas wprowadziłem?

Wyłączenie dostępu do SOLa nie oznacza likwidacji gospodarstwa. Po dostarczeniu Deklaracji do odpowiedniego biura PFHBiPM dostęp do aplikacji zostanie przywrócony, a wszystkie dotychczas wprowadzone dane będą nadal widoczne w programie.

 

Aktualizacje danych w SOL (dla użytkowników będących pod oceną wartości użytkowej)

1. W jaki sposób przesyłane są dane o zwierzętach do mojego gospodarstwa SOL?

Twoje gospodarstwo jest na stałe połączone z systemem SYMLEK. Po zakończonym próbnym doju w Twoim gospodarstwie zootechnik przesyła dane z WZ do systemu SYMLEKU. Jednocześnie są one przesyłane do Twojego gospodarstwa SOL.

2. Jakie dane są aktualizowane w moim gospodarstwie SOL ?

Po każdym próbnym doju do programu są przekazywane jego wyniki, a także wszystkie zdarzenia zapisane na Wykazie Zdarzeń: wycielenia, zasuszenie, pokrycia naturalne, ubycie i przybycia (te wszystkie, które są wpisywane na WZ).

3. Ile muszę czekać aktualizację na danych w programie po próbnym doju ?

Jak tylko dane dotrą do systemu SYMLEK będą one przekazane do SOL.

4. Czy dane o inseminacjach również pojawią się w SOL ? Jak długo muszę na nie czekać ?

Jak tylko dane o wykonanych inseminacjach pojawią się w systemie SYMLEK będziesz je widzieć w programie SOL. Pamiętaj jednak, że ustawowo zarówno inseminatorzy, jak i firmy sprzedające nasienie (którym to inseminatorzy zlecają) mają na to aż 122 dni.

5. Sam jestem inseminatorem w swoim stadzie. Czy wpisując inseminacje do SOL spełniam ustawowy obowiązek rejestracji inseminacji ?

Pomimo, że SOL jest połączony z systemem SYMLEK, na ten moment wpisywanie pokryć do SOL nie spełnia tego obowiązku. Informacje o inseminacji trzeba wpisywać do systemu SYMLEK. Stamtąd te dane w ciągu doby dotrą do SOL.

6. Nie logowałem/-em się do programu od kilku miesięcy, czy dane w nim zawarte są aktualne ?

Tak. Program pracuje niezależnie od logowań użytkowników. Ma stałe połączenie z systemem SYMLEK i aktualizuje się na bieżąco. Logując się po programu po kilku miesiącach masz pewność, że dane w nim zawarte są aktualne.

 

Czy/jak mogę to zrobić?

1. Wpisałem zdarzenie (wycielenie) nie tej krowie, co trzeba. Jak cofnąć ten wpis?

Prawie zawsze użytkownik może usunąć („cofnąć”) wpis, którego sam dokonał. W tym celu należy znaleźć to niepotrzebne zdarzenie w wykazie zdarzeń, a następnie kliknąć niebieski kwadracik z trzema kropkami, który ukazuje się po lewej stronie wiersza z opisem zdarzenia. Z menu wybieramy opcję „Edytuj”, a w formatce z opisem zdarzenia klikamy „Usuń”. I już – wpis zostanie usunięty „bez śladu”. Wyjątek stanowią wpisy zdarzeń wyróżnione symbolem zamkniętej kłódki.

Więcej na ten temat: Instrukcja programu StadoOnLine (podrozdział „Edycja i usuwanie zdarzeń”)

2. Chcę wpisać to samo zdarzenie (szczepienie) wielu krowom. Czy muszę to robić osobno dla każdej z nich?

Wiele zdarzeń można w SOL zapisać w tak zwanym „trybie grupowym”. W takim przypadku najpierw zaznaczamy na wykazie zwierzęta, których dotyczy wpis, potem w nagłówku wykazu klikamy przycisk „Grupowa rejestracja”. Następnie wypełniamy formatkę z opisem zdarzenia i klikamy „Zapisz”.

Więcej na ten temat: Instrukcja programu StadoOnLine (podrozdział „Rejestracja grupowa”)

3. Co zrobić, żeby SOL przysyłał mi SMSy z terminami zaplanowanych prac lub innych zdarzeń (np. wycieleń)?

Aby program uprzedzał SMS-em o zbliżającym się terminie jakiejś pracy, trzeba tę pracę znaleźć w Kalendarzu (funkcja „Kalendarz przeglądanie”). UWAGA: upewnij się, że w wyszukiwarce ustawione są prace ze statusem „czekająca”, bo standardowo są tam tylko prace „aktualne” i „zaległe”. Następnie najeżdżamy na niebieski kwadrat z trzema kropkami, po czym wybieramy opcję „SMS”. Wpisujemy numer telefonu, na który ma być wysłane powiadomienie, oraz określamy ile czasu przed terminem pracy powinno ono być wysłane. Jeśli tych prac jest więcej, możemy zaznaczyć je wszystkie, klikając boksy po lewej stronie a następnie użyć przycisku rejestracji zbiorowych.

4. Zarejestrowałam błędnie sztukę z zakupu. Jest to jałówka a ja zarejestrowałam ją w SOL jako krowę. Jak mam to usunąć?

W tym momencie sam użytkownik nie ma takiej możliwości. Należy wysłać mail do SOL-asystenta, podając numer gospodarstwa oraz numer zwierzęcia, które wymaga korekty. SOL-asystent usunie wadliwie wprowadzone zwierzę. Wówczas użytkownik będzie mógł je zarejestrować ponownie, tym razem z poprawnymi danymi.

5. Chciałem wpisać pokrycie jałówce, która ma 13 miesięcy, ale pojawił się komunikat „Wiek samicy w dniu krycia nie może być mniejszy niż 420”. Co mam robić?

Użytkownik może sam ustalić minimalną granicę wieku jałówki, przy której program pozwala wpisać jej pokrycie. Proszę wybrać z menu opcję „Kalendarz”, następnie „Kalendarz ustawienia” i poszukać parametru „Wiek jałówki w dniu pierwszego krycia (minimalny) [dni]”. Klikamy na niebieski kwadrat z ołówkiem i wpisujemy taki wiek, jaki uważamy za stosowny (w granicach od 300 do 600 dni).

6. Przy wycieleniu przez pomyłkę wpisałem buhajka zamiast jałówki. Jak to zmienić?

Jeżeli cielę nie zostało jeszcze zarejestrowane (czyli nie przypisaliśmy mu numeru kolczyka) to wystarczy wejść w Kartę naszej wycielonej krowy, otworzyć zakładkę „Wycielenia” i najechać wskaźnikiem na wycielenie, którego dotyczy błąd. Następnie klikamy na niebieski kwadracik, wybieramy „Zmień wycielenie” i zmieniamy płeć cielęcia. Jeżeli nadaliśmy już numer cielęciu, to w celu usunięcia błędu konieczne będzie usunięcie całego wycielenia. W tym celu także wybieramy „Zmień wycielenie”, ale następnie klikamy przycisk „Usuń”. Po tej operacji musimy wprowadzić na nowo dane wycielenia, tym razem z właściwą płcią cielęcia.

7. Wpisując ubycie wprowadziłem błędne datę i numer IRZ. Jak mogę to poprawić ?

W Karcie ubyłego zwierzęcia proszę otworzyć zakładkę „Obrót” i najechać wskaźnikiem na to zdarzenie. Pojawi się niebieski kwadracik z napisem zmień ubycie. W tym miejscu można zmienić dane dotyczące ubycia lub usunąć całe zdarzenie i ubyć zwierzę ponownie.